Wednesday, July 7, 2010

Allah tidak pernah meninggalkan kamu..



Ya..Allah sama sekali tidak pernah meninggalkan kita..diriku dan dirimu..sama sekali tidak..

Tetapi, kitalah yang selalu terleka, masih LUPA DIRI akan hamba.

Siapapun kita, sebesar manapun taraf hidup kita-kita masih lagi seorang; HAMBA.

.........................................


Hari terakhir di rumah.Hari terakhir juga sebagai seorang doktor pelatih(yang sedang bercuti).Esok merupakan hari pertama dalam kehidupan bergelar seorang pegawai perubatan.

Perasaannya?

Macam-macam ada.

Takuuut.
Gementar.

Tapi dalam gementar dan ketakutan itu ada perasaan LEGA
-Lega kerana dapat menamatkan tempoh 2 tahun sebagai seorang doktor pelatih.Tak tersangka.Allah masih memanjangkan umurku ini..

Kenapa ya aku berkata begitu?

Kerana, ada antara sahabatku yang tidak sempat menjalani tempoh 'housemanship'nya selepas tamat tempoh pengajian.-Berita duka aku dan rakan sepengajian yang lain terima sewaktu hari pertama kami mendaftar di Kem Biro Tatanegara bahawa seorang rakan seperjuangan kami meninggal dunia akibat kemalangan jalanraya-dalam perjalanan ke tempat kami berada ketika itu!

Dan kerana juga,

Salah seorang rakan sekerja yang sama-sama menjalani 'housemanship' tempat aku bekerja juga kembali ke hadratNYA ketika masuk tahun kedua kami di HTJS-akibat batuk kering dan komplikasi ubat.

Allahuakbar..

Tidakkah itu cukup sebagai peringatan buat diriku dan dirimu?


...........................



Allah semestinya tahu apa yang terbaik buat hambaNYA.

Saya sangat positif tentang itu.

Cuma, terkilan, kerana diri masih lagi JAUH dariNYA-masih kurang bersyukur.

Berdosanya diri.

Bukankah, rasa syukur itu sendiri juga adalah NIKMAT dariNYA?



Ya Allah,
ajarilah aku
temanilah aku
kasihananilah aku
lindungilah aku
sayangilah aku

dan

ampunilah aku-

dengan kasih sayang dan rahmatMU yang Maha Luas..

No comments:

Post a Comment