Saturday, August 22, 2009

Sekadar catatan biasa

Saya bercuti sejak bermulanya malam 1 Ramadhan.

Alhamdulilah, berkat kedatangan Ramadhan menjadikan cuti kali ini AMAT bermakna buat saya-walau sekejap.

Moga ianya menjadikan permulaan yang baik untuk menjadi hamba yang lebih baik.

I-Allah saya akan cuba untuk menyiapkan artikel untuk disumbangkan dalam buku Kisah-kisah peribadi perubatan/kesihatan sebagai medium dakwah yang akan diterbitkan oleh PAPISMA(Pertubuhan Amal Perubatan Ibnu Sina Malaysia).Saya kira buku tersebut masih belum ada tajuk yang khusus lagi.

Jujurnya, saya tidak tahu apa yang akan saya tulis.Sememangnya saya amat kurang berpengalaman.Hanya baru setahun bekerja,tiada apa yang mampu saya kongsikan melainkan apa yang mampu. Mungkin sekadar satu artikel yang saya ada ketika ini.

Buat masa ini saya hanya mampu edit dan tambah sedikit isi yang perlu pada artikel yang sedia ada. Untuk artikel kedua, saya masih kebuntuan idea dan pengalaman.

Buletin Nisa' pun saya masih belum dapat selesaikan sepenuhnya lagi.

Doakanlah saya.

Moga cuti ini bermanfaat sepenuhnya.

Banyak yang ingin saya lakukan..

Memulakan semula memasak resepi-resepi yang dah LAMA sangat saya tinggalkan-betul-betul tiada mood untuk memasak malah sudah mula lupa cara memasak!

Merancang semula perancangan masa depan saya-lebih kepada 'update' kan semua perancangan dan target saya. Dan juga segala perbelanjaan kewangan yang perlu saya baiki semula. Esok saya perlu ke bank untuk memindahkan wang yang ada ke dalam akaun lain yang lebih 'selamat'-selamat untuk tidak digunakan!

Dan tidak lupa untuk ayah tercinta-satu-satunya lelaki yang amat-amat saya sayangi.-membersihkan kuburnya.Tempat ayah bersemadi adalah salah satu tempat AMAT menyenangkan saya.Suasananya cukup indah dari tempat kubur ayah saya. Sangat cantik dan menenangkan pemandangan bukit yang nyaman dan kebun sayur yang menghijau.

Tidak kurang juga untuk menulis di blog ini. Sekurangnya memikirkan isi tajuk-tajuk penulisan yang akan saya tulis.Banyak yang ingin saya sampaikan , tapi tidak tertulis.Itu masalahnya.Doakan saya mampu menjadikan penulisan saya di blog ini sebagai medium dakwah dan penyampaian bagi mereka yang membacanya..


Paling-paling penting ketika ini...;

Perancangan mengaji dan khatam quran saya serta jadual untuk Ramadhan kali ini. Doakanlah saya. Moga Allah memberi saya kekuatan untuk menyelesaikan sekurangnya satu juzuk sehari. Saya mengaji dengan mengeja setiap huruf-huruf kemudian baru saya baca ayat-ayatnya.Doakanlah saya moga saya istiqamah.

Ameen.

No comments:

Post a Comment