Saturday, August 22, 2009

Bertemu Ramadhan bukti Allah masih sayang




Ramadhan datang lagi..


Allah telah memakbulkan doa saya ..


Dia telah mengurniakan saya ketenangan pada malam 1 Ramadhan..


Tenang yang tenang setenangnya- yang LAMA dulu yang pernah saya rasai, telah lama saya RINDUI akan perasaan ini.Malah AMAT terseksa tanpanya.


MALAM 1 RAMADHAN


Saya mohon padaNYA kekuatan.


Saat ini sungguh saya merasakan diri amat keseorangan, tidak tahu ke mana harus saya tujui dan siapa untuk saya mengadu.


Sudah puas saya mencari jalan dan tempat untuk mendapat kekuatan.


Membaiki jiwa yang lemah.


Menghampirkan diri padaNYA.


Menenangkan hati yang makin gelisah.


Dan Allah telah mengurniakan rasa tenang itu pada ketika itu-setelah lama saya mendambakanNYA..

Harapan PadaNYA



Ya Allah , Tuhan kami, terimalah doa dan amalan kami, sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mendengar Lagi Maha Mengetahui.Terimalah taubat kami, sesungguhnya Engkaulah Maha Penerima Taubat lagi Maha Mengasihani.



Ya Allah, jadikanlah al-Quran di hati kami.



Ya Allah, tunjukilah kami dengan petunjuk Al-Quran.



Ya Allah, jadikan kami orang yang sabar dan tetap dalam menunaikan solat.



Kuatkanlah jiwa kami.



Tabahkanlah hati kami.



Berikanlah kami kekuatan dan kesabaran untuk menjalankan perintahMU dan mejauhi segala laranganMU.



Jauhilah kami dari segala perkara yang Engkau murkai.



Matikanlah kami dalam keadaan yang Engkau redhai.





Amin Ya Allah.

No comments:

Post a Comment