Friday, November 27, 2009

oncall sebahagian hidupku..salam aidiladha



Esok saya oncall.Isnin saya oncall.Entah bila oncall lagi.

Baru je habis tagging kena oncall.Esok oncall kedua saya tapi yang pertama kat NICU-Wad rawatan rapi kanak-kanak.Kecut juga..

Mujur dan Alhamdulillah saya memang minat posting ni sejak zaman saya remaja lagi jadi i-Allah mampu kerja dengan sepenuh hati.

Saya beraya seorang diri raya kali ini.Solat raya sendiri. Makan rendang sorang-sorang.Seluruh ahli keluarga saya sudah pun 'selamat' buat korban di kampung arwah nenek sebelah arwah bapa saya kat nun jauh di Sungai Bakap.Ini bukan kali pertama, tapi kali kedua saya begini.Sedih terutama untuk tahun ini.Yelah , dah dua kali sambut sorang-sorang apatah lagi bila mak datang hantar rendang dalam perjalanan bertolak.Rasa nak merajuk pun ada.

Ini post saya yang ketiga untuk hari ni.Menunjukkan betapa 'bersemangatnya' saya.Sebenarnya banyak plan yang saya kena buat malam ni, tapi memandangkan dah agak malam juga (setelah menonton episod terakhir Nur Kasih) jadi saya salurkan semangat ni dalam blog saya yang dah agak bersawang ni..

Tak nak tulis panjang-panjang tapi rasa macam mencurah-curah pula idea nak menulis.

Alhamdulilah, bila makin dan banyak posting ni semangat nak menimba ilmu ni makin membara-bara pula jadinya.Apatah lagi posting saya kali ini majoritinya masyarakat yang berbahasa Mandarin(Sebab tu kot diorang suka makan limau mandarin)..Lagilah membara semangat saya untuk membuat yang lebih baik setiap hari.

Apapun, setakat ini dulu.Perlu tidur awal untuk bangkit awal pada esok hari-Moga dibangunkanNYA.DOAKAN semoga oncall saya selamat dan tak banyak patient dan patient kena intubated pagi-pagi buta macam yang sebelum ni..DOAkan oncall yang tenang..

Sebelum terlupa, minggu depan saya exam-NRP(neonatal resuscitation).Perlu HABISKAN textbook yang agak tebal juga.Doakan segalanya selamat dan moga cemerlang ya.

Amin!

1 comment:

  1. huhu..my wife pun selalu oncall and tagging..maklum la..housemanship lagi..mmg jadi hamba la..huhu..

    http://mohdfarhan.blogspot.com

    http://alphalipid-farhan.blogspot.com

    ReplyDelete