Friday, November 27, 2009

buku minggu ini-masjid itu hidupku




Pengarang :
Ustaz Mohd Gunawan Che Ab Aziz

Terbitan :
Telaga Biru Sdn. Bhd.

Harga :
RM 19.90 (Semenanjung) /
RM 21.90 (Sabah & Sarawak)


"Apabila saf-saf di masjid dipenuhi orang tua, itu pemandangan yang sangat biasa tetapi apabila masjid mula terisi dengan saf-saf pemuda, itu tandanya syiar Islam kian mekar dan berakar"

Seorang kekasih akan berasa begitu teruja apabila dipuji kekasihnya.
Seorang rakyat akan berasa bertuah apabila dimuliakan rajanya.
Dalam buku ini digambarkan, bagaimana hamba-hamba Allah yang sentiasa memakmurkan masjid-masjid dipuji-puji dan dimuliakan oleh Allah sendiri,Zat Sang Maha Pencipta yang Wajid Wujud lagi Maha Esa.Adakah di sana sebarang kemegahan dan kemuliaan lain yang dapat menandingi kemegahan dan kemuliaan ini?

Sesungguhnya, masjid ialah sumber kemuliaanku yang hakiki!
Masjid itu hidupku.



Buku ini antara buku yang saya beli ketika PESTA BUKU ANTARABANGSA yang lalu..Baru kali ini berkesempatan membacanya setelah Farhan, adik lelaki saya habis cuti semester baru-baru ini.Kebanyakan buku yang saya beli ketika pesta buku tersebut saya bagi adik saya baca dahulu memandangkan buku-buku yang yang saya beli sebelum ini masih banyak yang belum dibaca.

Alhamdulillah..Allah mengizinkan saya membacanya.

Buku in SANGAT BAGUS SEKALI penyampaiannya dan isinya terutama pada permulaan bab satu buku ini yang menjentik keinginan saya untuk menjejakkan kaki ke i masjid Nabawi.Terasa kerinduan pada zaman Rasulullah dan sahabat-sahabat memakmurkan masjid dalam menyampainkan jihad dan menyebarkan ilmu.MAHA SUCI ALLAH.

Isi kandungan cukup MENARIK ditambah dengan sketsa dan kata-kata yang cukup memotivasikan bahkan menginsafkan.

Sangat-sangat digalakkan untuk membacanya terutamanya bagi kaum ADAM.

Apalagi, jom hayati buku ini bersama!

1 comment: