Saturday, October 24, 2009

hanya sekadar ini..(buat masa ini)



Masih belum mampu menulis apa yang ingin saya tuliskan..




Mungkin bila berada di rumah, mood bersama keluarga lebih dirasai.




Rasa 'cemburu' dengan blogger-blogger yang lain dengan tulisan-tulisan terbaru mereka.




Malam ini saya dalam usaha menyiapkan topik CME untuk presentation minggu depan.-Management of open fracture.Sekiranya sempat, i-Allah saya akan menulis di blog untuk cerita motivasi saya yang tertunda dahulu.




CME yang agak 'menggerunkan' juga..kebiasaan di jabatan lain hanya seorang pakar yang akan menjadi supervisor kami.Tetapi di jabatan ortopedik ini bukan sahaja seorang pakar tetapi semua pakar yang ada termasuk ketua jabatan kami. MO-mo kami juga akan turut serta.Tentunya sesi Q&A (sesi soal jawab) yang paling 'terseksa'. Pertanyaan kebiasaan hingga ke peringkat master level.How to cut and everyhing.Saya pula kurang berminat dalam bidang ini yang kebiasaannya dikuasai oleh kaum lelaki.




InsyaAllah, minggu depan minggu terakhir saya di jabatan Ortopedik.Seterusnya ke posting kelima saya-Pediatrik(kanak-kanak), i-Allah.Alhamdulillah, posting sub bahagian pembedahan-orthopedik, surgery dan obstestric and gynaecology saya sudah lalui.Kini, tinggal lagi 2 sub bahagian perubatan yang perlu dilalui-peadiatric dan A&E(Accident and Emergency. atau nama barunya Emergency and Trauma).Harapnya ianya akan menjadi posting menarik dan saya sukai seperti mana saya lalui ketika berada di posting medical dahulu.




Agak teruja untuk meninggalkan orthopedics tetapi pada masa yang sahaja terasa juga apabila mengenangkan Mr.Lim -pakar kami dan supervisor kami yang amat profesional.




Apapun, moga posting akan datang menjadikan saya seorang doktor muslim yang lebih baik dan amanah dalam menjalankan tugas.




Amin.










No comments:

Post a Comment